torsdag, juli 03, 2008

Strange bedfellows: Stekare mot FRA

Kollade av min telefonsvarare på jobbet och upptäckte att TT försökt ringa mig för en kommentar den 18:e juni. Jag kanske borde kolla svararen oftare, fast den 18:e var jag ju i Stockholm. Jaja, all världens medier räcker ju inte till för alla mediekåta doktorander i vilket fall som helst.

Men nog talat om mig, till ädlare ting jag skrider: Stekare mot FRA! FRAbulöst! FRAscinerande! FRÄscht! Vännen Gabriel har lovat blogga om spektaklet. Idag demonstrerade Stekare mot FRA på Mynttorget i Stockholm, och ikväll blir det efterfest på Café Opera.

Tyvärr kunde jag själv inte vara med på demonstrationen i Malmö på grund av ett konstrande knä. Fast det var nog inte sista chansen.

7 kommentarer:

Fredrik Jansson sa...

Stekare mot FRA! Underbart. ;-)

Ulf Bjereld sa...

Och gissa vem som uppmanade TT att ringa dig...

Nästa gång läser du av telefonsvararen lite tidigare :-)

Gabriel sa...

Blogg kommer efter arbetsdagens slut... Kolla mingelbilderna så länge!

Johan Folin sa...

Synd att jag blev så suddig på bilden av Gabriel, mig och Tore Kullgren bara. Men det var ett trevligt arrangemang.

NILsG sa...

Ulf: Tack för passningen! Jag ska direktkoppla telefonen till mobilen!

Gabriel sa...

Nu ligger rapporten uppe.

Anonym sa...

Funderat på CIA= inte kompetenta. Jfr CIA chefen "göra en osynlig organisation", "Vi har besegrat terroristerna i Al Qaida och Irak" etc.
Och alla misstag dom gjort - övervakning etc.
Bättre andra länder kräver att usa upplöser dess organisation - dom har ju sin armé.
USA är bara 1 stat bland stater.
Vi glömmer ju hur ovanligt Norden är - och då speciellt Sverige . Jag tror ju på en mer nordisk värld - dvs samarbetemed andra länder än USA
Tex uk, Iran etc
Nya allianser trippelallianser kring rymdprogram, laser etc.
Nato tex kan ju också vara Passé

Ang deras kompetens= dom utnyttjar ju en massa forskare från andra länder och är inte själva speciellt g-intelligenta.
Och Echelon etc (att Norden, Europa tillåter detta).
Få väck dom från Norden .
Dom egyptenavisningarna i sverige (kostade ju flera miljoner).