torsdag, juni 07, 2007

Examensfirande

Inläggen har kommit sporadiskt på sistone, mycket beroende på att jag har kämpat med att skriva magisteruppsats och ta examen, vilket också lyckats. Mer om det senare.

Igår firade jag och några andra nyss avslutade studenter med att gå på nation för förmodligen sista gången - vad ska man annars göra på en nationaldag? Det blev Smålands, official home of lundensisk skrivbordsradikalism, och kängpunkkonsert med "Knugen Faller". Poserande 21-åringar stod oklanderligt klädda och vaggade halvironiskt, medan vi 70-talister stod längst fram och slogs med varandra. Det var roligt.

Väl hemma i Malmö blev det diskussioner om fortsättning. Alla lagliga ställen var stängda så dags, men min hemstad har en ganska stor uppsättning av svartklubbar som tycks vara kända av alla - inklusive polisen, som med sin Operation Svarten försöker få bort dem så gott det går. Själv har jag inte varit på svartklubb sedan jag besökte The Basement Chill-Out Bar på Wardour Street i London sommaren 1999.

Det fanns flera anledningar att jag inte följde med igår heller, men jag argumenterade såhär:

Min polare: Men kom igen nu Nils, de knivar dig bara om du kräks.
Nils: Jag kan inte gå på svartklubb, jag ska bli migrationsminister. (går)

Inga kommentarer: