fredag, april 27, 2007

Vårskrin

Det är klart att det finns mycket att oroa och irritera sig över. Det ständigt osäkra världsläget, regeringen, allmän idioti.

Men idag är det försommar i både Lund och Malmö, bokarna har fått nya blad, solen skiner, jag tar snart examen och mitt favoritparti närmar sig egen majoritet i opinionsundersökningarna.

Och även om det kan regna imorgon, jag kan flunka mitt examensarbete och det är tre osäkra år kvar till nästa val så är jag på riktigt, riktigt gott humör idag. Himlen är blå, men hjärtat är rött och på tisdag är det första maj.

Hipp hipp etc

3 kommentarer:

Daniel sa...

Där gjorde du dig skyldig till en önödig upprepning. Är inte "regeringen" och "allmän idioti" samma sak?

syster yster sa...

ja här har det varit typ 30° sedan en vecka tillbaka och det blir nog snarare sarko som kommer att vinna nästa söndag

Nils sa...

daniel: inte om tre och ett halvt år

syster yster: jag tror, jag tror på Segolene, jag tror, jag tror på sol igen...