fredag, mars 23, 2007

Rörande Ordförande Persson

Makten är alltid vackrast på avstånd.

6 kommentarer:

vänstra stranden sa...

Kändes som om Persson tyckte det i kvällens program också.

Christian sa...

Nils: 16 mars skrev du: "Det kanske låter konstigt, men jag har tyckt bättre och bättre om GP med åren. (...)
Jag har någonstans (jag minns inte var) skrivit att jag tror att Göran Perssons eftermäle kommer att bli betydligt mer positivt än vad man kunde tro i valrörelsen. (...)
Jag har redan börjat sakna honom. (...) Och Erik Fichtelius monumentaldokumentär kommer förmodligen att slå in smashen.

Jag måste bara få fråga - tycker du likadant nu efter "Ordförande Persson"-dokumentären?

Nils sa...

Svar ja. Makten är inte vacker på nära håll, det borde du veta som gammal politruk. Men hans samlade insats för partiet och Sverige var viktig. Det intrycket stärks snarast om man ser de långa klippen på hemsidan.

Gärningsmannen sa...

Är inte Göran Persson den sämste socialdemokratiske partiledaren genom tiderna?

Christian sa...

Konstaterar att ni sossar är oförbätterliga. Ni försvarar de som utnyttjar er, till sista andetaget.

Låt oss ponera att vi är drivna cyniker, och skiter fullständigt i andra människor utan bara vill ha makt. Vilket parti skulle vi gå med i? Svar: sossarna.

Detta ger inte att alla sossar är maktgalna cyniker, men om man vänder på det så ligger det nog ganska nära sanningen att alla maktgalna cyniker är sossar.

(Och ja, jag vet att det finns liknande människor på den borgerliga sidan, men de är inte lika smarta för de har inte gått med de som vinner i längden: (s).)

Christian sa...

För övrigt utövade jag personligen aldrig någon makt... jag bara verkställde väljarnas vilja :-) Medger dock att jag inte är speciellt vacker på nära håll - gör mig bäst i motljus.