fredag, november 24, 2006

Persson får en fråga han aldrig fått förr

En lång arbetsvecka framför datorn avslutas med en fantastisk intervju med Göran Persson i Flamman. Det bästa med intervjun, som görs av Aron Etzler, är att den är helt oredigerad och består av en utskrift från bandet. Vilket innebär att en massa skojigt kringsnack kommer med, som

"Jag måste säga att det var första gången jag sprang på, jag har varit i Norrbotten några gånger för länge sen då, men jag tycker att det här var jävligt roligt med Flamman!

– * Ett spöke från historien…

– Ja ni lever! Vart ska jag stå?

– Cathrine, fotograf* Vad vill du, ska vi först ta ett handslag kanske.

– Nej inte ett handslag, det ser ut som ni kryper för kapitalet."

Dessutom levererar Persson hyfsat insiktsfulla eftervalsanalyser (vänstern lyckades inte gå i tillräckligt tydlig konfrontation med högern och man underskattade arbetslöshetsfrågan).

Och så får han en fråga han faktiskt aldrig fått förr: "-Kommer det något ekonomiskt system efter detta?"

Via gudmundson. Och Ali.

Inga kommentarer: