söndag, augusti 06, 2006

Lex Leijonborg

Vi avslutar en lat lördag i Malmö med att dränka oss i John Williams-fanfarer och Superman Returns i stans största biografsalong. Nånstans mitt i pekar min fru på Lex Luthor och viskar "han har likadana kläder som Lars Leijonborg". Och det stämmer. Det stämmer på pricken. Kevin Spacey har verkligen en mörkbrun manchesterkostym och en slips i perfekt färgnyans. Det är Lex Leijonborg. Det är Lars Luthor.

Klart att jag inte skulle hitta en enda pressbild med Kevin Spacey i rätt kostym (han byter ofta i filmen), ELLER en med Leijonborg. På pressbilderna har han dessutom ingen slips (Leijonborg), av noga uträknade skäl. Ni får tro mig på mitt ord istället, eller se filmen själva.

Men en sak är klar: det är dags att ta av sig glasögonen och blotta ett stort rött S på bröstet.

Inga kommentarer: