torsdag, augusti 03, 2006

Fyra små rätter (enkät)

Johan har bett mig göra den här enkäten. Klart jag svarar:


4 arbeten jag har haft i mitt liv:

4 filmer jag kan se om och om igen:

4 städer jag har bott i:

  • Simrishamn (uppväxt)
  • London (obligatoriskt sabbatsår efter gymnasiet för medelklassungdomar)
  • Lund (studieort)
  • Malmö (Sveriges bästa)

4 tv-serier jag gärna ser:

4 ställen jag vill åka till:

  • New York, USA
  • Shanghai, Kina
  • Bayreuth, Tyskland
  • Havanna, Kuba

4 webbsidor jag besöker dagligen:

4 favoriträtter:

  • Stekt sill
  • Gulasch
  • Falafel
  • Stekt lever

4 ställen där jag trivs:

  • Malmö Folkets Park
  • Ribersborgs kallbadhus
  • Rauhrackel, Lund
  • Fiskehamnen, Simrishamn

4 vänner som eventuellt inte kommer att svara på enkäten, men vad fan:

Och så utmanar jag naturligtvis Tomas och Susanne.

8 kommentarer:

Nils sa...

Lustig grej med blogger: det här inlägget publicerades på fredagsförmiddagen, men skrevs på torsdagseftermiddagen. Den automatiska dateringen säger torsdag.

Johan Folin sa...

Stekt lever? isch. Vad äter man till?

Nils sa...

Jag avskydde stekt lever länge. Skolbespisningen gjorde inte rätten särskilt spännande alls; de var faktiskt tvungna att helt stryka den från menyn för alltid eftersom det var omöjligt att få kidsen att äta upp, ens på 80-talet.

Det var Clemens matsalar som omvände mig. Tillbehören är klassiska sås/potatis, men det smakar underbart!

Marta Axner sa...

ok, inbjudan accepterad. Svar kommer i eftermiddag.

Marta Axner sa...

Nu har jag svarat: http://martaaxner.blogspot.com/2006/08/4-sm-rtter.html

Susanne sa...

Lite nyfiken: Varför Shanghai av alla ställen?

Nils sa...

Tja, jag vet ju egentligen för lite om Mittens rike för att kunna uttala mig om det, men Shanghai brukar nämnas i samma andetag som "globalisering", så det är väl lite därför.

Susanne sa...

Jag får erkänna att jag aldrig varit i Shanghai. Mer obskyra platser i Kina har alltid lockat. Ska dock till Shanghai nu i oktober så jag får väl rapportera så objektivt jag kan då.