torsdag, mars 23, 2006

Work is play

Har arbetat 16 timmar om dagen den senaste veckan med ett par inlämningsuppgifter som egentligen skulle ha tagit tre veckor att skriva. Nu har jag skrivit så mycket att jag tror att jag börjar bli galen.

Jag brukar lyssna på webbradio när jag skriver (Kalejdoskop, Eldorado och Monitor går åt först), men i morse blev det Rendezvous, P2:s specialprogram för lättare underhållningsmusik från 1900-talet. De inledde med att spela "The typewriter" av Leroy Anderson och jag bröt ihop i ett vansinnigt fnissanfall. Min fru fick örfila mig innan hon gick till jobbet.

Vad jag skriver?

1) En statistisk undersökning som visar att EG-domstolen inte behandlar stora medlemsstater annorlunda än små.

2) Ett paper om att problemen med att ratificera det konstitutionella fördraget inte utgör ett hinder för fortsatt europeisk integration.

Och utanför skiner vårsolen.

4 kommentarer:

Lundensis sa...

Juridicum, eller?

Trodde bara det fanns korkade brats där typ...

Nils sa...

Nej nej. Jag är statsvetare. Men ämnena tenderar ju att glida in i varandra...

Nils sa...

För övrigt studerar Susanne, som också skriver på bloggen, juridik. Tomas är sociolog.

Lundensis sa...

OK jag pluggar juridik iaf.