torsdag, februari 09, 2006

Guardian hyllar Sverige, som vanligt

ViaOm vi ska spetsa till det: regeringen behöver inte Kina-TV, regeringen har The Guardian.

Om man läser Guardian någotsånär regelbundet framstår mjölkmonarkin som ett progressivt paradis. Hyllningar från utsocknes brukar vanligen tas emot med svällande stolthet från vänsterbloggarna och med misstro, gnäll eller besinningslöst raseri från högersidan. Surprise. För a bit of both, läs Bäst i världen.

I en artikel i onsdagens tidning noteras den socialdemokratiska planen för att avskaffa Sveriges oljeberoende. Sverige befinner sig därmed "at the top of the world green league table".

Och vad jag tycker om att Sverige ska avskaffa oljeberoendet? Jag tycker naturligtvis att det är skitbra. Vad en viss fd moderatledare tycker överlåter jag åt andra att spekulera över.

Eric har också noterat detta.

Uppdatering: Via Högkvarteret får jag reda på att Faktum har börjat med "Freedom News Network" som parodierar borgarna i Fox-stil. Roligast är ändå en kommentar till inlägget på Högkvarteret, där Kina TV utmålas som ännu en socialdemokratisk konspiration. Ganska roligt.

8 kommentarer:

Christian F sa...

"För a bit of both, läs Bäst i världen."

Skulle det vara både hyllningar o gnäll på "Bäst i världen"? Om du bortser från kommentarerna, var i hela fridens namn hittar du att Ygeman kommer med kritik mot Sossesverige?

Okritiskare hyllning till sin egen politik torde man få leta efter. Men jag kanske inte har läst bloggen "objektivt"?

Snälla, ge mig ett exempel från Bäst i världen, där Ygeman kritiserar något den egna politiken.

Johan Sjölander sa...

Jag vet inte med Ygeman. Men kommentarerna tenderar att vara rätt så spretiga...

Nils sa...

Precis. Kommentarerna. Hela idén med Bäst i världen är ju att lyfta fram det som är bra i riket.

Annars, Christian F: "Okritiskare hyllning..."? Brukar du syssla med kritiska hyllningar?

Ignoratius Svensson sa...

Nja... håller med att "okritisk hyllning" är en sorts tautologi. Och att kommentarerna är kvar är ju storsint av Ygeman. Men Bäst i världen, i sig själv, är så okritisk att den närmar sig Nordkorea-standard.
Fåglarna gråter varje gång den-store-ledaren-Göran nedlåter sig att göra något ytterligare för alla oss som lever i det bästa av alla bästa världar.
Kolla in en intervju med Drygeman på:
http://www.geocities.com/sossejaldemokraterna/drygeman.html

Ignoratius Svensson sa...

Hela adressen kom tydligen inte med:

http://www.geocities.com/sossejaldemokraterna/drygeman.html

Ignoratius Svensson sa...

Nu gör jag ett försök till, erlanderbrigaderna får väl rensa bland all mina försök :-)

http://www.geocities.com
/sossejaldemokraterna
/drygeman.html

Nils sa...

Ånej, här får varje individ (kund?) stå för sina egna misstag ;). F ö: den extremt fula grafiken på din länk drar ner helhetsintrycket.

Ignoratius Svensson sa...

Jag håller med, det är riktig sunk-grafik. Inspirationen till grafiken har jag fått på denna sunk-sajt:

www.sap.se

:-)