torsdag, november 03, 2005

Paggan, tentan

Sitter i tentakoma; har fått en uppgift som går ut på att beskriva grunddragen i den svenska förvaltningen, några utvecklingslinjer och dess utmaningar för framtiden - deadline är midnatt ikväll, totalt 24 h skrivtid. När jag går för att handla Hustler (Red Bull-kopian, inte tidningen) och choklad på Netto ser jag Metros löpsedel: Vittnen såg Pagrotsky planka in på KB. Det är nåt med den mannen. Skägget han har skaffat sig på sistone. Hans förmåga att sprida pikanta rykten omkring sig (otryckbara till och med på en blogg dessvärre). Det är nåt med den mannen.

Jag återgår hastigt till mina formuleringar om utvecklingen av tjänstemannarollen i statsförvaltningen.

6 kommentarer:

Tomas sa...

Det hela bli ju ännu roligare då mannen med skägget blev haffad och fick betala 200 pix för att se två låtar med Freddie Wadling. Ingen satanistkonsert den här gången tydligen. Och inget axelsittande heller.

Anonym sa...

http://www.expressen.se/index.jsp?d=10&a=464001

Han borde skämmas som inte betalade. I dagens Sydsvenska dagbladet står det att han och han livvakter kröp under avspärrningen och att KBs ägare sa att Pagrotsky inte stod på gästlistan utan fick betala i efterhand som alla andra. Han borde avgå Pagrotsky, för han är inte ärlig. Överklassfasoner

Nils sa...

Han ska inte alls avgå. Hans lilla snedsteg är inte alls så hemskt att det motiverar det. Om jag fick 25 öre varje gång jag hörde att en minister skulle avgå för att han parkerat fel etc.

syster yster sa...

var det inte han som raggade smaflickor när han var pa ett EU-möte i Lund 2000?

Nils sa...

Äsch, småflickor och småflickor. De kunde nog ta vara på sig själv.

Tommy Salo sa...

Löpsedeln vi hade velat se "KULTURMINISTERN festade på Kulturbolaget"